1 KLIK MEMBERI 1001 MAKNA

Jumaat, 7 September 2012

LAU KANA BAINANA AL HABIB LAGI BEST.

ASSALAMMUALAIKUM DAN SELAMAT MALAM

SUMBER YOUTUBE//LAU KANA BAINANA

Lau Kana Bainana Al Habib merupakan sebuah lagu islamik atau religi yang memuji Nabi Muhammad SAW.Maksud tajuk lagu Lau Kana Bainan Al Habib dalam bahasa Malaysia atau Indonesia ialah Andainya Nabi Muhammad SAW Masih Bersama Kami. Lagu ini telah dinyanyikan oleh AbdulRahman Mohammed.

penyanyi sebenar-ABDULRAHMAN MOHAMMED

Kelunakan aura suara beliau menyayikan lagu yang menjunjung Nabi Muhammad SAW telah menjadikan pengguna YOUTUBE suka dan terpukau dengan mesej-mesej yang ada dalam lagu ini. Selain itu, lagu ini juga dikatakan tidak jemu didengar walaupun telah dipasang berhari-hari dan berulang kali. 

EA juga setuju dengan mereka . Pertama kali EA dengar lagu ini semasa rakan EA berkaroake lagu ini.. Wahh..alunan muzik dan suara penyanyi ini membuatkan EA terus mencari di GOOGLE. Rasanya EA agak terlambat mengetahui lagu ini walaupun  TV ALHIJRAH telah menggunakannya untuk rancangan Kisah Nabi. Erm,,Johor mana dapat TV ALHIJRAH melainkan pakai KUALI dan SENDUK di Bumbung(ASTRO) mungkin dapat.Wakaka.. Dengan lagu seperti ini diharap dakwah islam terus berkembang dan disukai semua orang. Harap juga Abdul Rahman boleh datang ke Malaysia untuk membina nama seperti Maher Zain.

JOM LAYAN LAGU NI SAMBIL BERSELAWAT KEATAS 
NABI MUHAMMAD SAW

6 ulasan:

Suburbanzero berkata...

lagu dia mmg menyentuh hati

Unknown berkata...

Show lau kana bainana pon sgt best... Memang terharu tgok.. Huhu

Unknown berkata...

tengs..nak dengar lah pasni! :D

Unknown berkata...

nice...

emmeraz berkata...

Ea mmg suka lagu nie.

Tanpa Nama berkata...

Salam.. memang sebak apabila mendengarnya.. malah didengar berulang-ulang kali tanpa jemu.... Satu lagi lagu (qasidah) dari Abdul Rahman yang sedap didengar ialah Sollu'ala khairil anam - cuba cari di Youtube...