1 KLIK MEMBERI 1001 MAKNA

Selasa, 4 September 2012

CENDOL BP PAK 'O ZLURPPP..TERBAIK!!!

ASSALAMMUALAIKUM DAN SELAMAT PETANG..


Sedapnya dapat makan cendol di waktu petang yang agak panas ni. Memang dapat menghilangkan rasa haus dan menyegarkan lebih lebih lagi kalau makan di kedai  Mohamed Ishak.Ermm..memang terbaik. Pada ahad yang lalu EA telah pergi ke Bandar Batu Pahat untuk bersiar-siar. Cuaca yang agak panas membuatkan  EA mencari kedai untuk mengeteh dan tiba-tiba EA terlihat satu kedai cendol  Mohamed Ishak yang dipenuhi dengan pelanggan. EA pun singgah untuk mencuba dan merasakan keenakkannya...

Ni lah cendol yang EA pilih iaitu namanya cendol campur...Erm..memang sedap dengan campuran jagung, kacang merah dan cendol bergabung memang menghasilkan rasa yang sangat lemak dan ENAKK... Tambahan pula, cendol ini memang dibuat sendiri oleh pemilik kedai atau Home Made. Harga cendol di kedai ini pun tak terlalu mahal iaitu dalam lingkungan RM 1- RM 3 jer.Murahhhkan...Malah , kedai ini juga ada menjual ABC.

EA perhatikan pelanggannya terdiri daripada Melayu,India dan Cina..Ini baru boleh dikatakan pelanggan 1 MALAYSIA. Semuanya ada macam cendol campur juga...Wakaka.Ada juga pelanggan yang beratur untuk membeli cendol untuk dibawa balik...

Lokasi kedai Cendol Mohamed Ishak ini terletak berhampiran dengan perhentian bas Batu Pahat. Nak cari kedai ni pun senang dan mesti tak sesat punyalah... Kedai Cendol Mohamed Ishak ni boleh dikatakan kedai OTAI atau LEGEND kerana ia telah memulakan perniagaan sejak 60 tahun yang lalu..Jadi, jika bercakap tentang cendol Mohamed Ishak nie mesti satu Batu Pahat tahu.. 

JOMLAH CUBA UNTUK MERASAKAN KENAKKANNYA...ZLURRPPPPPP.....

19 ulasan:

sUke-sUki :D berkata...

sedapnye cendol..mkn tegh hari..perrggghhh =D

sop berkata...

suka cendol... yam yam

emmeraz berkata...

jom lah kita lepak bersama dekat kedai cendol nie...

Tinta Lana berkata...

Salam.

Huh, selamat dah malam kat sini, takle terliur ngat tgk cendol,hahahaha.

Lana suka lau cendol dgn pulut, telan pulut dolu, baru habiskan cendol,kih3

emmeraz berkata...

LAna>> tapi masa tu tapai pulut dah habis dan yang tinggal cendol campur jer...dah haus EA layan jer...

siti naqiah berkata...

mak aihh sedapnye cendoiii, nyum3 =)

emmeraz berkata...

ct>>jemput makan

Cik Wunny berkata...

EA???hehehe nak cendol...hehehe

haz berkata...

sedapnya cendol tuu.. seyes terliur. haha

Orkid awek berkata...

cendol ade berapa warna ehh?warna-warni ke..hehe..:)

Fartafa berkata...

sudah saya follow gan.. do folback secepatnya.. OK.. :)

Arham Md Ali berkata...

2 hari lepas ada dekat Muar, mencari cendol tapi malangnya semua warung cendol tutup. :(

Suburbanzero berkata...

woww..len kali balik BP kene singgah la cenggini. hohoho

miz ruha berkata...

cendol satu!!
ada lg tak mlm2 cm geni...?

emmeraz berkata...

Jom la lepak di Bp

emmeraz berkata...

Silalahhhh

emmeraz berkata...

Yang pentinh lebihh daripada 2 wakkaakka...rasaya ada 4 dan kalau cendol special warnanya empat

emmeraz berkata...

Malam dah tup la ruha...dtg skunk yer...meati zlurrppp

ferdinand hegemur berkata...

mmmm...yummmy....