1 KLIK MEMBERI 1001 MAKNA

Isnin, 17 September 2012

CARA PENJAGAAN KASUT KULIT

ASSALAMMUALAIKUM DAN SELAMAT TENGAHARI



Kasut kulit yang dibeli oleh anda cepat rosak walaupun baru dibeli belum sampai sebulan. EA pun penah menghadapi masalah yang sama..Ini tips penjagaan kasut yang EA dapat semasa berborak dengan penjual kasut kulit di TC.

Tips untuk mengelakkan kasut anda daripada cepat rosak.

1. Elakkan daripada terkena air.
Kasut yang selalu terdedah kepada air akan menjadikan kasut itu mudah pecah. Kebanyakan kasut yang dijual dipasaran tapaknya hanya dilekat dengan gam. Sukar untuk mencari tapak  kasut yang dijahit. Jadi,
air+ gam = rosak 


2. Buka kasut semasa memandu
Elakkan daripada menggunakan kasut kulit ketika memandu. Kasut kulit yang dipakai semasa memandu boleh menyebabkan tapaknya terbelah  atau berkedut ditengah terutama kepada pengguna kereta manual. Hal ini disebabkan pergerakan kaki anda untuk menekan pedal dan clutch. Oleh itu,carilah kasut dimana tapak dan tumit kasut itu diperbuat daripada getah supaya ia tahan lama dan selesa dipakai untuk memandu.

Selepas ini, anda boleh berjimat untuk tidak membeli kasut untuk setiap bulan dengan memastikan kasut anda dijaga dengan baik..

6 ulasan:

logorithm berkata...

Betul tuh... tapi bergantung jugak kepada jenama. Kasut kulit jenama murahan memang tak tahan lama. Kena air sekali dah rosak. I dah serik, so I dah beralih kepada jenama yang lebih berkualiti. My feberet = Hush Puppies. Memang berbaloi-baloi lah membayar sedikit lebih!

emmeraz berkata...

Loga>>>orang cakap bia kalah membeli menang memakai...

Hzndi berkata...

ane blom punya sih tapi tips ini bagus kayaknya

emmeraz berkata...

terima kasih Hzndi

Tanpa Nama berkata...

tq for the tips~

emmeraz berkata...

sama2...