1 KLIK MEMBERI 1001 MAKNA

Selasa, 28 Ogos 2012

KONTROVESI LIRIK KAMSEUPAY NYANYIAN LOLLYPOP GIRLD BAND

ASSALAMMUALAIKUM DAN SELAMAT PAGI...



Siapa itu LOLLYPOP GIRLD BAND dan apa itu KAMSEUPAY??? Lollypop merupakan girl band yang baru ditubuhkan berasal dari negara Indonesia dengan konsep seperti k-pop. KAMSEUPAY bermaksud KAMPUNGAN..Istilah ini sering digunakan dan menjadi trend terkini bagi warga Indonesia.Ahli kumpulan LOLLYPOP GB ini terdiri daripada Cathy,Angel,Inge,Detal dan Laule dimana mereka popular kerana telah membintangi sinetron UPIK ABU ABU yang ditayangkan di saluran SCTV.( TV ini dapat hanya untuk negeri yang berhampiran dgn IND spt Johor)
sumber :twitter//LOLLYPOP OFFICIAL
Lirik lagu Kamseupay telah menjadi kontrovesi dan dikritik hebat di YOUTUBE dan saluran forum-forum  diinternet. Lirik yang mereka nyanyikan dikatakan mempunyai unsur kesombongan diantara golongan kaya dan miskin serta seperti menghina orang-orang kampungan(kamseupay).Wakaka.. Walaupun lagunya sedap tapi liriknya telah membuat pendengar menjadi marah.. EA pun suka lagu ini...

Secara jujurnya.. EA tidak salahkan LOLLYPOP GB kerana mereka hanya menyanyikan lagu yang telah siap ditulis oleh penulis dan komposer. Seharusnya penulis dan komposer harus memastikan lagu yang dicipta tidak menyinggung mana-mana pihak..Jadikan ia sebagai pengajaran untuk diperbaiki pada masa depan.. Kepada pendengar muzik Indonesia juga harus cool kerana MUNGKIN pencipta lagu ini bekarya untuk menunjukkan dunia orang kaya yang sebenarnya di Indonesia.... Apa-apapun lagu nie memang terbaik!!!
sumber youtube:lollypop-kamseupay

Jom kita kita berhibur bersama Lollypop sambil mendengarkan liriknya sendiri..

Tiada ulasan: