1 KLIK MEMBERI 1001 MAKNA

Selasa, 8 Oktober 2013

PERMOHONAN TEACH FOR MALAYSIA 2015

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT MALAM
Malam ini selesai juga EA membuat permohonan untuk menyertai Program Teach For Malaysia ambilan pelajar 2015. EA telah meluangkan masa selama lebih kurang 3jam untuk mengisi permohonan secara dalam talian. Soalannya berbentuk isi tempat kosong dan membuat esei.Jadi kenalah ambil masa sedikit untuk berfikir dan menjawab soalan esei.. Harapan macam biasalah.. Semoga dapat melangkah ke proses seterusnya.

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam. nak tanya. macam mana dengan permohonan saudara untuk teachh for malaysia dulu? adakah saudara pernah menjalani phone interview dan sebagainya? mohon saudara boleh kongsi pengalaman. tq :)

emmeraz berkata...

@Tanpa Nama
wasalam... saya lepas sampai phone iv jer. soalan yang dia tanya semua berkait dengan apa yang kita isi dalam borang tu..sy x dpt pergi ke next stage..

Amirusli berkata...

@emmeraz

Tanpa Nama berkata...

salam..sy dgr TFM ni mmg terhad kemasukannya.. soalan2 yang diutarakan kt saudara susah ke?? fully in english ke iv tu?

emmeraz berkata...

@Tanpa Namawasalam...soalan yang diatanya berkait dgn form yang kita isi. soalan yang dia tanya lebih kepada leadership dalam pasukan yang kita pernah hadapi. samada dalam organisasi,tempat kerja atau masa belajar. soalan ditanya dalam english sbb ditaja oleh private company.
seingat saya lagi ivwer ada tanya kenapa nak masuk TFM...