1 KLIK MEMBERI 1001 MAKNA

Sabtu, 11 Jun 2016

SANTAI (PB5N1D) MALAM KEDUA DAN HARI KETIGA DI CAMERON HIGHLAND

Assalammualaikum dan Selamat Berpuasa.


Kami bertolak dari Gong Badak pukul 2.00 petang dan tiba di Cameron Highland pada pukul 8.30 malam. Jalan masuk ke Cameron Highland jam kerana musim cuti sekolah.

Sampai Brincang, EA dan kawan EA terus cari hotel bajet. Kebanyakan hotel pada musim ini penuh. Alhamdullillah,kami dapat juga hotel yang sangat selesa untuk melelapkan mata di Hotel Chuan Gin.


Kemudian,kami terus pergi ke pasar malam untuk mencari cenderamata dan strawberi kering. Pastikan anda kena pandai tawar menawar bagi mendapatkan harga yang menarik. 



Perut pun terasa lapar selepas penat berjalan di pasar malam. Justeru itu, kami pergi ke Medan Selera untuk makan malam. Semasa kami sampai, 2 kedai yang masih buka iaitu kedai char kuey teow dan western. 

Pada hari ketiga,kami check out dan terus menuju ke ladang strawberi. Oleh sebab bukan musim strawberi,jadi kami tidak dibenarkan untuk memetik buah strawberi. Justeru itu, kami bersantai dengan menikmati strawberi coklat dan ais krim. Sungguh sedap. 






Kami juga singgah di ladang FAMA. Bayaran masuk ke ladang ini hanya RM3 seorang. Di sini, anda boleh melihat pelbagai jenis bunga,buah-buahan dan landskap rumah. 





Aktiviti di Cameron berakhir dengan minum segelas teh di Cameron Valley House.

Tiada ulasan: